- Sales Engineer
Job Summary:
Drive business growth by identifying and developing sales opportunities in the Automotive & EV sector. Build strong customer relationships, collaborate with internal teams for innovative solutions, and achieve sales targets to support the company’s strategic goals.
Key Responsibilities:
- Identify, qualify, and secure new business opportunities in the Automotive & EV industry.
- Build and maintain strong relationships with key accounts and decision-makers.
- Deliver product presentations, technical demonstrations, and customized solutions.
- Collaborate with internal teams to ensure seamless customer experiences.
- Conduct market research and analyze trends to guide sales strategies.
- Prepare sales forecasts, generate reports, and meet or exceed sales KPIs.
- Develop technical proposals, pricing models, and coordinate project concepts.
Qualifications:
- Bachelor’s degree in a related field.
- 3-5+ years of sales experience in the Automotive industry with a proven track record in new business development.
- Strong technical understanding of factory automation products and solutions.
- TOEIC score of 650+.
- Excellent communication, presentation, and interpersonal skills.
- Self-motivated, results-driven, and capable of working independently.
- Sales Engineer
Qualification
• Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering or Electrical Engineering or related field
• Knowing of PLC, Basic computer knowledge (Auto CAD is a plus)
• Good communication skills in English, spoken and written
• Willing to work hard and traveling upcountry (Customers’ sites) on a frequent basis is a must
• Service-minded, result & customer oriented and team player
• Having own car and driving license
Responsibilities
• Finding new prospect enquiry
• Products Presentation to customer
• Prepare and make quotation ,Sales contract
• Create and develop the sales through the various kind of customer
• Visit customers and dealers as much as possible to support and promote products
• Weekly, Monthly sales activity report
*ทางบริษัทมีการตรวจสอบประวัติอาชญากร*
- Sales Representative (Chiang Mai)
Job Description:
- Present and sell company products and services to current and potential clients.
- Prepare action plans and schedules to identify specific targets and to project the number of contacts to be made.
- Identify sales prospects and contact these and other accounts as assigned
- Establish and maintain current client and potential client relationships
- Prepare presentations, proposals and sales contracts.
- Prepare paperwork to activate and maintain contract services.
- Identify and resolve client concerns.
- Planning to meet with customer and visit customer lost.
- Inviting customers to enter into a service contract
- Coordinate company staff to accomplish the work required to close sales.
- Develop and implement special sales activities to reduce stock.
- Coordinate shipping schedules and delivery of parts and services.
- Understanding your customer’s needs.
- Build Strong Customer Relationships
- Other duties as assigned.
- Location : Chiang Mai
Qualification:
- Bachelor’s degree in Engineering, Business Administration, Marketing or related fields
- Experience above 2 years in sales or marketing is an advantage
- Good command of English (TOEIC score greater than 450 point)
- Must have no criminal record.
- Must be exempt from military service.
- Self-motivated and reliable.
- Ability to drive and have a driving license.
- Candidates who live in Northern will be preferred.

- พนักงานขายปั๊มน้ำ
หน้าที่ความรับผิดชอบ
- นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
- เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
- ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
- ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
- ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
คุณสมบัติด้านความรู้และความสามารถ
- ป.ตรี สาขาบริหารธุกิจ, การจัดการ, การตลาด, เศรษฐศาสตร์ และสาขาอื่นที่กี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์งานขายเครื่องใช้ไฟฟ้าอย่างน้อย 1 ปี จะพิจารณาเป็นพิเศษ
- สามารถใช้โปรแกรม Microsoft Office และ SAP ได้ดี
- มีรถยนต์ส่วนตัว และมีใบอนุญาตขับขี่
- รักงานขาย ขยัน อดทน กระตือรือร้นในการทำงาน
- เดินทางไปปฏิวัติงานต่างจังหวัดได้

- พนักงานขายต่างจังหวัด (ภาคใต้)
หน้าที่รับผิดชอบ
- นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
- เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
- ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
- ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
- ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
- อายุ 23-28 ปี
- ป.ตรี สาขาบริหารธุกิจ, การจัดการ, การตลาด, เศรษฐศาสตร์ และสาขาอื่นที่กี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์งานขายเครื่องใช้ไฟฟ้าอย่างน้อย 2 ปี จะพิจารณาเป็นพิเศษ
- สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
- มีทักษะด้านบัญชีเบื้องต้นหรือเคยผ่านการทำงานในเรื่องการเก็บเงิน,เคลียร์เอกสารด้านบัญชี
- บุคคลิกดี มนุษยสัมพันธ์ดี มีความรับผิดชอบ และกระตือรือร้น
- มีรถยนต์ส่วนตัว มีใบอนุญาตขับขี่

- พนักงานขายต่างจังหวัด (ภาคเหนือ / ภาคอีสาน)
หน้าที่รับผิดชอบ
1. นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
2. เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
3. ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
4. ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
5. ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
1. ชาย อายุ 23-30 ปี
2. ป.ตรี สาขาบริหารธุกิจ, การจัดการ, การตลาด, เศรษฐศาสตร์ และสาขาอื่นที่กี่ยวข้อง
3. มีประสบการณ์งานขายเครื่องใช้ไฟฟ้าอย่างน้อย 1 ปี จะพิจารณาเป็นพิเศษ
สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
5. มีรถยนต์ส่วนตัว และมีใบอนุญาตขับขี่
6. รักงานขาย ขยัน อดทน กระตือรือร้นในการทำงาน
7. มีภูมิลำเนาอยู่ภาคเหนือตอนบน โดยเฉพาะจังหวัดเชียงใหม่ จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
8. มีภูมิลำเนาและที่พักอาศัยอยู่ในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ โดยเฉพาะนครราชสีมา จะพิจารณาเป็นพิเศษ

- พนักงานขายเครื่องใช้ไฟฟ้ากรุงเทพฯ
หน้าที่รับผิดชอบ
- นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
- เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
- ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
- ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
- ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
- ชาย อายุ 23-30 ปี
- ป.ตรี สาขาการตลาด, สาขาบริหารธุรกิจ หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์ด้านงานขายอย่างน้อย 2 ปี
- สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
- มีทักษะด้านบัญชีเบื้องต้นหรือเคยผ่านการทำงานในเรื่องการเก็บเงิน,เคลียร์เอกสารด้านบัญชี
- บุคคลิกดี มนุษยสัมพันธ์ดี มีความรับผิดชอบ และกระตือรือร้น
- มีรถยนต์ส่วนตัว มีใบอนุญาตขับขี่
* หมายเหตุ : ปฏิบัติงานวันจันทร์ – วันศุกร์ ยกเว้น 3 เดือนแรกของทุกปี (ม.ค. – มี.ค.) ปฎิบัติงานวันเสาร์ เว้นเสาร์

- เจ้าหน้าที่ส่งเสริมการขาย
หน้าที่ความรับผิดชอบ
- จัดกิจกรรมส่งเสริมการขายให้กับร้านค้าตัวแทนจำหน่าย และประสานงานกับร้านค้า
- ปรับปรุงและพัฒนาการประเมินผลกิจกรรมส่งเสริมการขาย
- วางแผนและดำเนินกิจกรรมส่งเสริมการขายตามแผนงานที่กำหนด
- จัดทำรายงานและประเมินผลการดำเนินงานของกิจกรรมส่งเสริมการขาย
- ให้คำแนะนำและสนับสนุนทีมขายในการนำเสนอผลิตภัณฑ์แก่ลูกค้า
คุณสมบัติด้านความรู้และความสามารถ
- วุฒิ ป.ตรี สาขาการตลาด, นิเทศศาสตร์ หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์การทำงานอย่างน้อย 1 ปี ด้านการจัดกิจกรรมส่งเสริมการขายจะได้รับพิจารณาพิเศษ
- สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษได้
- ใช้งานโปรแกรมคอมพิวเตอร์พื้นฐานได้เป็นอย่างดี (Microsoft Office) โดยเฉพาะโปรแกรม Photoshop, Illustrator
- สามารถเป็น MC และพูดในที่ชุมชนได้
- เดินทางต่างจังหวัดได้
- มีทักษะในการวิเคราะห์ข้อมูลและการวางแผนกลยุทธ์
- สามารถทำงานเป็นทีมและมีความรับผิดชอบสูง

- เจ้าหน้าที่โฆษณา
หน้าที่ความรับผิดชอบ
- เขียนข่าว, บทความ เพื่อการประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อต่างๆ ได้
- จัดทำเอกสารและค่าใช้จ่ายต่างๆ ที่เกี่ยวข้อง
- จัดทำรายงานต่างๆ ตามที่ได้รับมอบหมาย
คุณสมบัติด้านความรู้และความสามารถ
- วุฒิ ป.ตรี สาขาวรสารศาสตร์ สื่อสารมวลชน นิเทศศาสตร์ นิเทศศิลป์ หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
- สามารถใช้คอมพิวเตอร์ได้เป็นอย่างดี
- มีคิดสร้างสรรค์ รักความท้าทาย