- Sales Engineer & Region Sales Development (Korat branch)
- Bachelor degree or over (Engineering, Automation/Electrical /Electronics / Mechanical field or any selling & marketing)
- Studied aboard experience will be an advantage.
- 2-3 years relate with sales, customer service or business development work.
- Experience with PLC, INV, HMI, Servo, Motion Control, Robot, CNC, and Control Networks and other industrial automation will be an advantage.
- Worked aboard experience will be an advantage.
- Need English TOEIC 650 up.
- Japanese or Chinese available will be an advantage.
- Excellent in Microsoft Excel/Power point/and Word or other.
- Excellent typing skill.
- High English and Thai presentation skill.
- High power point & excel skill.
- Positive, Creative and aggressive.
- High Management skills, and high responsibility.
- Able to analysis sales data and improve to sales.
- Car drive skill with car license (Can drive to far area and work at difficult area)
- Good listening and talking skill (Communicatively)
- Motivate with good self-assessment and good self-develop skill.
- Good problem solving ability and positive thinking.
- Respect and ability to operate effectively as part of team.
- Solution Consultant (Business Development) JLPT
Job scopes :
To suggest solution and to promote spec-in activity to customers by all measures to increase Mitsubishi Electric market share.
Part 1 : Promote activity to customers.
- To visit customers as much as possible to collect customer’s needs or requests to support and respond to them.
- To make suggestion to solve or improve customer’s problem or productivity by using Mitsubishi Electric FA Products.
- To demonstrate new product information to customers with demo-units.
- To make report of customer information to MELCO HQ in Japan.
Part 2 : Operate marketing key-event activities.
- To cooperate and support to company’s marketing events and activities.
Part 3 : Support foreign staff
- To translate product presentations or documents to contribute to customers or other departments in MELFT.
- To support Japanese staff from MELCO Japan.
Part 4 : Self-Development in understanding of Factory Automation system Technology.
- Must learn FA products continuously (not only by company’s official training)
- To research and think what will be the suitable solution for the customer’s needs.
-
- Bachelor’s degree ANY field relate.
- Male/Female, 25-29 years old.
- Car driving license.
- Good command of Japanese N2 up and English
- Good personality and outgoing with strong interpersonal and communication skills
- Strong analytical thinking and trouble shooting skills.
- Must be able to work in a multi-cultural environment.
- Mature, reliable personality and appears to have leadership and entrepreneurship.
- Demonstrate the commitment and ability to follow the code of conduct and the company’s core competencies.
- Good skills of computer (MS Office, word, excel, power point)
- Japanese and English (speaking , reading and writing)

- ผู้จัดการแผนกการตลาด
หน้าที่รับผิดชอบ
- วิเคราะห์และจัดทำแผนการขายรายเดือน และรายปี โดยแยกตามราละเอียดสินค้า
- วิเคราะราคาต้นทุน ราคาขาย ตามกลุ่มสินค้าและช่องทางการขาย
- จัดทำแผนการผลิตและประสานงานกับโรงงานเพื่อจัดเตรียมกำลังการผลิตให้สอดคล้องกับเป้าหมาย
- รวบรวมและวิเคราะห์ความต้องการสินค้าจากร้านค้าตัวแทนจำหน่าย เพื่อการส่งมอบสินค้าตามระยะเวลาที่กำหนด
- ประชุมร่วมกับโรงงาน เพื่อปรับปรุงแผนให้สอดคล้องกับสถานการณ์การขาย
คุณสมบัติ
- อายุ 32 – 37 ปี
- ปริญญาตรี ขึ้นไป สาขาการตลาด, สาขาบริหารธุรกิจ หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
- สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวพเตอร์ได้ดี (Excel, Power Point, SAP, etc.)
- สามารถสื่อสารและนำเสนอเป็นภาษาอังกฤษได้

- พนักงานขายต่างจังหวัด (ภาคกลาง)
หน้าที่รับผิดชอบ
- นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
- เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
- ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
- ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
- ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
- อายุ 23-28 ปี
- ป.ตรี สาขาบริหารธุกิจ, การจัดการ, การตลาด, เศรษฐศาสตร์ และสาขาอื่นที่กี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์งานขายเครื่องใช้ไฟฟ้าอย่างน้อย 2 ปี จะพิจารณาเป็นพิเศษ
- สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
- มีทักษะด้านบัญชีเบื้องต้นหรือเคยผ่านการทำงานในเรื่องการเก็บเงิน,เคลียร์เอกสารด้านบัญชี
- บุคคลิกดี มนุษยสัมพันธ์ดี มีความรับผิดชอบ และกระตือรือร้น
- มีรถยนต์ส่วนตัว มีใบอนุญาตขับขี่
- พนักงานขายต่างจังหวัด (ภาคเหนือ)
หน้าที่รับผิดชอบ
1. นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
2. เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
3. ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
4. ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
5. ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
1. ชาย อายุ 23-30 ปี
2. ป.ตรี สาขาบริหารธุกิจ, การจัดการ, การตลาด, เศรษฐศาสตร์ และสาขาอื่นที่กี่ยวข้อง
3. มีประสบการณ์งานขายเครื่องใช้ไฟฟ้าอย่างน้อย 1 ปี จะพิจารณาเป็นพิเศษ
สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
5. มีรถยนต์ส่วนตัว และมีใบอนุญาตขับขี่
6. รักงานขาย ขยัน อดทน กระตือรือร้นในการทำงาน

- พนักงานขายเครื่องปรับอากาศกรุงเทพฯ
หน้าที่รับผิดชอบ
- นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
- เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
- ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
- ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
- ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
- ชาย อายุ 23-30 ปี
- ป.ตรี สาขาการตลาด, สาขาบริหารธุรกิจ หรือสาขาอื่นที่เกี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์ด้านงานขายอย่างน้อย 2 ปี
- สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
- มีทักษะด้านบัญชีเบื้องต้นหรือเคยผ่านการทำงานในเรื่องการเก็บเงิน,เคลียร์เอกสารด้านบัญชี
- บุคคลิกดี มนุษยสัมพันธ์ดี มีความรับผิดชอบ และกระตือรือร้น
- มีรถยนต์ส่วนตัว มีใบอนุญาตขับขี่
* หมายเหตุ : ปฏิบัติงานวันจันทร์ – วันศุกร์ ยกเว้น 3 เดือนแรกของทุกปี (ม.ค. – มี.ค.) ปฎิบัติงานวันเสาร์ เว้นเสาร์

- พนักงานขายโมเดิร์นเทรด (ภาคเหนือ)
หน้าที่รับผิดชอบ
- นำเสนอขายสินค้า และสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับร้านค้า
- เก็บเช็ค วางบิล จัดทำรายงาน Stock สินค้า
- ติดตามและวิเคราะห์สถานการณ์การตลาด
- ควบคุมวงเงินเครดิตร้านค้าที่รับผิดชอบ
- ประสานงานและแก้ไขปัญหาเบื้องต้นเกี่ยวกับงานขาย
คุณสมบัติ
- อายุ 23-28 ปี
- ป.ตรี สาขาบริหารธุกิจ, การจัดการ, การตลาด, เศรษฐศาสตร์ และสาขาอื่นที่กี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์งานขายเครื่องใช้ไฟฟ้าอย่างน้อย 2 ปี จะพิจารณาเป็นพิเศษ
- สามารถใช้โปรแกรม SAP และ Microsoft office ได้ดี โดยเฉพาะ Microsoft Excel ฟังก์ชั่น : Pivot/Vlookup/การใช้งานกราฟต่างๆ
- มีทักษะด้านบัญชีเบื้องต้นหรือเคยผ่านการทำงานในเรื่องการเก็บเงิน,เคลียร์เอกสารด้านบัญชี
- บุคคลิกดี มนุษยสัมพันธ์ดี มีความรับผิดชอบ และกระตือรือร้น
- มีรถยนต์ส่วนตัว มีใบอนุญาตขับขี่